woensdag, september 13, 2006

honden en opvoeden


Ik loop er al een tijd tegen aan; Micky is als niet opgevoede hond van een jaar oud, vorig jaar bij ons gekomen en een tijdje leek het best goed te gaan. Op het trainignsveld deed ze het uitstekend, een snelle leerling die nieuwe commando's snel oppakte en er plezier in had. Maar thuis, dat was en is een ander verhaal. Ze luistert alleen wanneer ik bulder, trekt me half omver met uitlaten en bemoeit zich met alles. Haar commando's vergeet ze voor het gemak, alleena ls er iets lekkers tegenover staat wil mevrouw zich nog wel verlagen tot het doen van een trucje. Al met al schopt ze steeds tegen grenzen aan en gaat ze er steeds vaker dwars doorheen.
Maar de grens is ook bij mij eens bereikt.Nu ben ik het zat.
Myrthe, de trainster, komt nu thuis. Op het veld heeft ze tenslotte niet zo veel meer te leren, maar thuis nog een heleboel. Hoewel, na vanochtend blijkt dat ik meer te leren heb dan Micky. Ik ben niet consequent!
Of wel...
Ik verbied van alles, maar een consequentie heeft het niet voor haar. Nu wel!
Vanaf vandaag hebben we het strafhokje ingesteld; ala "Jo Frost"; Micky gaat voor 30 seconden de WC in; deur dicht, het licht uit. Dat vindt ze niet fijn, zachtjes gezegd, maar het werkt!
en nu....
Nu moet ik het alleen nog volhouden en dit heel, heel erg vaak toepassen!
En voor ons andere geboefte is het ook niet verkeerd; hoewel Raven er wel voor oppast niet in het hokje gestopt te worden. Dat laat meneer over aan zijn onderdaan om te ervaren.
Onze koning....


Kijkt en observeert!
( de slimmerik)

2 opmerkingen:

Marjolein zei

Oh gut, die hond toch zeg, laat ze je lekker voor schut staan! Kom op meid, consequent zijn, en in de wc met die handel als ze niet luisteren wil!

Andrea zei

Ja... been there done that... Wij kregen een dober van 2,5 jaar die al 5 verschillende baasjes had gehad voor ze bij ons kwam. Duurde ook even voor bij míj het kwartje viel, maar daarna, zo'n gáve hond! Komt wel goed en tot die tijd: in de wc ermee!!LOL