zaterdag, september 30, 2006

het bos

Vandaag eindelijk weer eens een rustig rondje door het bos gelopen. Ik probeer dit toch zo vaak mogelijk met (in elk geval) Raven te doen, maar door die rottige vermoeidheid van de laatste tijd kwam het er slecht van, of het weer was te slecht. Dan is het daar in blubberzooi, dus niet erg aantrekkelijk en het duurt even voor alles weer goed begaanbaar is.

Maar vandaag scheen de zon, ik voelde me goed en ook Daan had er veel zin in.
Het bos begint in zijn herfsttooi te komen, veel eikels en bessen aan de bomen, her en der al verkleurende blaadjes, al is dat bij ons in het bos meestal weinig. Veelal gaat het van groen naar dor naar kaal, zonder die prachtige herfstkleuren te laten zien.

Daan heeft een serieuze fascinatie voor dingen als eikels, kastanjes ( bij opa uit de boom), dennenappels en wat er zoal nog meer uit een boom kan vallen.
Vandaag zijn we dus op zoek gegaan naar eikels, dat is zo'n beetje het enige vindbare in ons bos en waarrempel, er waren er nog genoeg te vinden.
Daan rondom gelukkig, zijn zakken zitten vol eikels.



Ik mag ze wel niet vergeten, gister zat de wasmachine ook vol met dat soort vonsten.

en soms...
Mag ik dan zelfs nog "echte" foto's van Daan maken en gaat hij er speciaal voor staan. Hij heeft een goed humeurtje vandaag, mijn ventje.

en dan ben ik zo happy!

2 opmerkingen:

Marjolein zei

Oh wat heerlijk, zo'n lekkere boswandeling, moeten we hier ook eens opzoeken! Jammer dat je niet veel ziet nog van de verkleuringen! Heerlijk he die jongen, al die vondsten, ware schatten zijn dat voor ze, en jij maar schaaltjes maken voor een "herfsttafel"!

En wat is dat gaaaaaaaf die muziek, met Celine Dion, super, da's mijn favoriet!! (ik wil stiekem die ook wel LOL)

Paule zei

WOuw, kijk dat is nou het voordeel van een hond hebben, dan moet je er wel uit! En dan doe je allemaal van die leuke dingen en vind je prachtige eikels! Wij zitten hier de hele dag al binnen, beetje opruimne, eten, scrappen, was wegwerken, tv kijken en zijn nu zo gaar als een banaan!
Tja, hadden wij maar een hond:-)